Runningtherapie

Runningtherapie

Kern van de Runningtherapie is, het gebruik van hardlopen om de psychische conditie te verbeteren. Wanneer je bijvoorbeeld last hebt van somberheid, lusteloosheid, stress of andere psychische klachten, is (hard-)lopen goed om deze klachten structureel te verminderen.

Het is mooi om te ervaren dat je letterlijk en figuurlijk op eigen kracht vooruit komt. Door zelf inspanning te leveren en je eigen grenzen te verleggen wordt je zowel fysiek als mentaal sterker.

Ook laat wetenschappelijk onderzoek overtuigend zien dat regelmatig bewegen goed is voor lichaam en geest. Het helpt je conditie te verbeteren en je zelfvertrouwen te vergroten. Gevoelens van onzekerheid, angst en depressie nemen af. Met Runningtherapie kun je letterlijk de stress uit je lijf lopen.

Bij Runningtherapie is het praten is ondergeschikt aan het bewegen. Ervaring met hardlopen is niet noodzakelijk. het plezier staat voorop. Je leert één op één om in je eigen tempo regelmatig te gaan (hard-)lopen.

Mocht je interesse – of aanvullende vragen hebben, meld je aan, en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op.  

Voor wie?

Kom je zelf moeilijk in beweging? Dan is Runningtherapie iets voor jou!

Wanneer je last hebt van een van de volgende verschijnselen kan Runningtherapie goed voor je zijn:

Stress

Depressie

Burn-out

Angst- & paniekaanvallen

Lusteloosheid

Slapeloosheid

Overgewicht